wtorek, 21 maja 2019
Jednostka publiczna RP
godlo_polski.svg.png
Odnośnik do BIP
Menu główne
Start
Kontakt
O szkole
Wydarzenia
Konkursy
Dla uczniów
Dla rodziców
Dla nauczycieli
Nasi specjaliści
Samorząd Uczniowski
Wydarzenia sportowe
Rada rodziców
Świetlica
Galeria (2007-2011)
Galeria (2011-2018)
Odnośniki
Poczta
e-Dziennik
Archiwum
Polecamy
Polecamy
Nasza szkoła
Projekt IPN
Projekt
Projekt
Projekt
Szkoła dziedzictwa
Projekt IPN
Chrzest 966
Realizujemy projekt
Ocalić od zapomnienia...
Ważna Inauguracja
Promujemy zdrowie
Uczciliśmy Patrona
Zakończony projekt
Zakończony projekt
Nasz pomysł na...
Rok Mistrza
Twórczość uczniowska
Nasze Zuchy
Nakarm głodne dzieci!
Zostań Sieciakiem!
Współpracujemy!
Sponsorzy
Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 41 gości 
Statystyki

Wizyt razem:560316
Wizyty dzisiaj:106
Wizyty wczoraj:624
Przeglądarki
12%Google Chrome 41.0.2272.96
6%Google Chrome 71.0.3578.99
5%Google Chrome 71.0.3578.98
5%Google Chrome 73.0.3683.90
4%Google Chrome 70.0.3538.80
4%Google Chrome 70.0.3538.110
4%Google Chrome 72.0.3626.121
4%Google Chrome 72.0.3626.105
3%Google Chrome 67.0.3396.87
2%FireFox 65.0
Kraje
Poland flag 78%Poland (74808)
Unknown flag 17%Unknown (16642)
Germany flag 2%Germany (2206)
France flag <1%France (383)
Ukraine flag <1%Ukraine (216)
O Tobie
Unknown Unknown
Unknown Unknown
Unknown Bot Unknown Bot
Twój IP: 34.229.76.193
Rok szkolny 2018-2019
POMAGAMY MIESZKAŃCOM GOLINY PDF Drukuj Email
Wpisany przez K. Szadkowska   
poniedziałek, 29 kwietnia 2019 14:56
Skalowanie czcionki:

"Człowiek jest wielki nie przez to ,co posiada,
lecz przez to kim jest,
nie przez to, co ma,
lecz przez to, czym dzieli się z innymi"

Jan Paweł II

PomagamyPrzez 2 miesiące w naszej szkole trwała kolejna akcja charytatywna. Tym razem zbieraliśmy środki czystości, aby  pomóc 15 rodzinom z gminy Golina. Akcja przeprowadzona była pod patronatem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Golinie. Jak zwykle ogromnym sercem i zaangażowaniem wykazało się wiele dzieci i młodzieży. Zebrane środki przekazaliśmy Pani Paulinie Borowiec, która ściśle współpracowała z naszą szkołą podczas akcji.

Wielki ukłon dla wszystkich darczyńców oraz rodziców za wsparcie akcji. Dziękuję również p. Katarzynie Marzol oraz wszystkim wychowawcom za współpracę.

PomagamyPrzypominam również o trwającej akcji zbiórki nakrętek, pt „Nakręć się na pomaganie innym” , która trwa do końca maja 2019 roku. Nakrętki można przynosić do pedagogów szkolnych oraz p. Liliany Czajkowskiej. Zachęcamy do pomagania dzieciom potrzebującym z gminy Golina.

Koordynator akcji
Agata Wojdyńska

 
List otwarty do Rodziców PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 16 kwietnia 2019 16:30
Skalowanie czcionki:

Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice,

zapewne wielu z Was zastanawia się, dlaczego nauczyciele, którzy według opinii publicznej pracują tylko 18 godzin, domagają się podwyżek. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, postanowiliśmy przedstawić dane dotyczące nauczycielskich zadań i obowiązków.

  1. Godziny dydaktyczne czyli pensum to dla nauczyciela „przy tablicy” 18 tygodniowo, co daje około 800 w ciągu roku szkolnego, (nauczyciel wspierający – 20 godzin, pedagog – 22, nauczyciel oddziałów przedszkolnych – 22, wychowawca świetlicy - 26 i biblioteki - 30, logopeda - 22).

Kolejne wymienione zadania realizowane są poza powyższym wymiarem godzin.

  1. Cotygodniowy dyżur dla Rodziców – 1 godzina tygodniowo, około 40 h rocznie.
  2. Dyżury podczas większości przerw międzylekcyjnych, także przed i po zajęciach – 5 h tygodniowo, co daje około 300 godzin rocznie.
  3. Przygotowanie do lekcji (przygotowanie prezentacji multimedialnych, kart pracy, materiałów dydaktycznych, testów, sprawdzianów, wyszukanie ciekawych materiałów multimedialnych – około 10 h tygodniowo, co daje 410 h w ciągu roku.
  4. Sprawdzanie testów, sprawdzianów, kart pracy, kartkówek, prac klasowych; w razie potrzeby przygotowanie i sprawdzanie nowych wersji dla uczniów, którzy nie napisali w terminie lub chcą poprawić wynik – około 4 godziny na tydzień, 170 godzin w ciągu roku.
  5. Przygotowywanie i uzupełnianie dokumentacji szkolnej (dzienniki lekcyjne i zajęć dodatkowych, plany pracy i ich modyfikacja, sprawozdania z różnych działań, karty wycieczek, zgody na uczestnictwo uczniów we wszystkich działaniach pozalekcyjnych, teczki wychowawcy, tworzenie i analiza ankiet ewaluacyjnych itp.) - średnio 2 h tygodniowo, 90 h w ciągu roku.
  6. Rady pedagogiczne i szkoleniowe: w roku szkolnym 2018/2019 – 12 spotkań po średnio 2 godziny, co daje 24 h w roku.
  7. Spotkania z Rodzicami (przygotowanie merytoryczne, dyspozycyjność wszystkich nauczycieli dla rodziców, protokoły zebrań) – 4 razy po średnio 4 h, 16 h rocznie, konsultacje indywidualne - 4 h w ciągu roku.
  8. Spotkania w zespołach dydaktyczno-wychowawczych – 8 h rocznie.
  9. Wolontariat:
    1. systematyczne zajęcia dodatkowe (muzyczne, taneczne, sportowe, relaksacyjne, przedmiotowe, wyjazdy na basen itp.) – przynajmniej 1h tygodniowo, co daje średnio 50h w ciągu roku,
    2. akcje charytatywne: WOŚP, Pogotowanie Świętego Mikołaja, współpraca ze schroniskiem dla zwierząt, z Domem Dziecka, z fundacją Podaj Dalej itp. – czas nienormowany.
  10. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów wewnątrzszkolnych i gminnych ( pozyskanie sponsorów, przygotowanie dyplomów i nagród, ułożenie testów, praca w komisji, dekoracja i wystrój) – od 8 do 10 h w ciągu roku.
  11. Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych – od 5 do 40 h w ciągu roku.
  12. Przygotowanie uczniów i udział w zawodach sportowych – średnio 30 h w ciągu roku szkolnego.
  13. Uroczystości szkolne w tym pozalekcyjne – scenariusz, oprawa muzyczna, nagłośnienie, dekoracja, próby, wielokrotne występy uczniowskie dla społeczności lokalnej (spotkania w soboty, dni wolne od zajęć dydaktycznych, ferie, praca w domu) – od 10 h do 60 h rocznie.
  14. Realizacja projektów: wyjazdy do miejsc docelowych np. cmentarz ewangelicko-augsburski, teatr, kino, wycieczki, sporządzenie harmonogramu i planu działań, dokonanie pisemnej ewaluacji, prowadzenie zajęć, sprawozdania i wiele innych – średnio 30 h rocznie.
  15. Pisanie artykułów i współpraca z mediami – 1h tygodniowo, co daje 40 godzin rocznie.
  16. Dbanie o wystrój i estetykę szkoły (gazetki ścienne, wystawy, inne dekoracje, zaproszenia, foldery) – 15 h w ciągu roku.
  17. Współpraca z innymi instytucjami np. ZHP, TPD, Dom Kultury w Golinie itd. – wyjazdy zorganizowane, wycieczki, zebrania samorządów, itd. – od 20 do 100 h rocznie.
  18. Kontakt z rodzicami – czas nielimitowany.
  19. Łączenie etatów w kilku szkołach, bez zwrotu kosztów podróży i poświęconego czasu na dojazd; nauczyciele zobowiązani są do uczestnictwa we wszystkich wyżej wymienionych zadaniach w każdej placówce.

Z powyższego wynika, że nauczyciel w szkole średnio pracuje w roku szkolnym około 2100 h, co stanowi 45 godzin tygodniowo. Specyfika pracy w szkole uniemożliwia wykonywanie wielu z tych zadań w cyklu pracy ośmiogodzinnej i na terenie placówki. Ponadto pragniemy zapewnić, iż wszystko to robimy z dużym zaangażowaniem i pasją, dbając przy tym o wszechstronny rozwój i bezpieczeństwo Państwa dzieci.

Decyzja o przystąpieniu do akcji strajkowej była dla nas niełatwa i podjęta została w sposób przemyślany. W związku z zaplanowanymi w kalendarzu szkolnym 6 dniami egzaminów i zbliżającą się przerwą świąteczną mamy świadomość, że nasz protest nie utrudnił w sposób znaczący realizacji obowiązkowych treści podstawy programowej i organizacji przez Państwa opieki dla swoich dzieci w tym czasie. Również egzaminy przeprowadzone zostały zgodnie z harmonogramem. Prosimy zatem o zrozumienie naszej sytuacji i wsparcie z Państwa strony. Wysoce cenimy sobie współpracę z Rodzicami, która zapewnia harmonijne oddziaływanie dydaktyczno-wychowawcze w procesie edukacyjnym.

Grono Pedagogiczne Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie

Poprawiony: wtorek, 16 kwietnia 2019 16:38
 
MODLITWA I REFLEKSJA PDF Drukuj Email
Wpisany przez K. Szadkowska   
sobota, 06 kwietnia 2019 18:01
Skalowanie czcionki:

ZBAWIENIE przyszło przez KRZYŻ! [GALERIA]Droga krzyżowa

Droga krzyżowaW Wielkim Poście bierzemy udział w nabożeństwach pasyjnych, podczas których rozważamy mękę i śmierć Zbawiciela. Obok gorzkich żali to właśnie droga krzyżowa w symboliczny sposób pokazuje ostatnie godziny życia Pana Jezusa. Dodatkowo skłania do refleksji i pomaga w głębszym zrozumieniu Tajemnicy Odkupienia.

Właśnie drogę krzyżową, której trzonem były biblijne komentarze wzmocnione rozbudowanymi scenkami dramowymi, przygotowała grupa uczniów z koła misyjnego, funkcjonującego w Szkole Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie pod kierunkiem katechetki - s. Liliany Sochy CSDP we współpracy z nauczycielami i rodzicami. Wspomniane nabożeństwo przeżywali razem Droga krzyżowaz parafianami 5 kwietnia 2019 r. w kościele pw. Matki Bożej Szkaplerznej.Droga krzyżowa

Golińscy aktorzy w strojach stosownych dla czasów Pana Jezusa, posiłkując się odpowiednimi rekwizytami bardzo realnie przedstawili poszczególne stacje drogi krzyżowej. Oddali przy tym wymowę treści, emocji i dosadność przekazu męki Zbawiciela.

Na pewno ten rodzaj minisztuki teatralnej z modlitewnym przesłaniem dał wiele do myślenia o Boskim Planie Odkupienia wszystkim uczestnikom piątkowego nabożeństwa...

Przemysław Ciesielski
fot. Kinga Bąkowska

Poprawiony: wtorek, 09 kwietnia 2019 19:17
 
W LEROY MERLIN PDF Drukuj Email
Wpisany przez K. Szadkowska   
piątek, 05 kwietnia 2019 11:31
Skalowanie czcionki:

Wycieczka IaWycieczka

WycieczkaDnia 4 kwietnia 2019 r., uczniowie z integracyjnej klasy Ia ze Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie razem z wychowawczynią Żanetą Wilant i nauczycielem wspierającym Justyną Dzieran, wybrały się na wycieczkę do hipermarketu Leroy Merlin w Koninie.

Podczas wyjazdu pierwszoklasiści dowiedzieli się, jak pielęgnować rośliny oraz jakie warunki są najlepsze dla ich prawidłowego rozwoju. Pracownica sklepu oprowadziła dzieci po jego zakamarkach. Pokazała poszczególne działy sprzedaży. Ponadto uczniowie mieli niebywałą możliwość zobaczyć na własne oczy maszynę do mieszania farb podczas pracy.

WycieczkaWarto dodać, że była to pierwsza część zajęć z cyklu: ,,DZIECIAKI SADZENIAKI”. W kolejnej, dzieciWycieczka samodzielnie sadziły kwiaty. Na koniec każdy otrzymał torbę z upominkami. W środku były między innymi nasiona ziół, które pierwszaki na pewno zasieją razem z rodzicami w domowym zaciszu. Klasa Ia dostała również storczyki, które zdobią parapet sali 2.7.

Justyna Dzieran

***

Dziękujemy Paniom z hipermarketu Leroy Merlin za poświęconą nam uwagę i ciekawe przedstawienie tematu. Do zobaczenia na kolejnych warsztatach!

Żaneta Wilant,
Justyna Dzieran

Poprawiony: piątek, 05 kwietnia 2019 11:37
 
W 79. ROCZNICĘ WYDARZEŃ PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
czwartek, 04 kwietnia 2019 21:46
Skalowanie czcionki:

Prawda o Katyniu nie dała się zgładzić!

W środę, 3 kwietnia 2019 r., społeczność Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie już po raz dziesiąty uczciła pamięć ofiar Zbrodni Katyńskiej. Zaproszeni goście, dyrekcja, nauczyciele i uczniowie wzięli udział w uroczystości patriotycznej, upamiętniającej 79. rocznicę tamtych wydarzeń. Nad całym przedsięwzięciem patronat objęli: Wojewoda Wielkopolski, Wielkopolski Kurator Oświaty, Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Starosta Koniński i Burmistrz Goliny.

Msza święta, marsz i uroczystości przed obeliskiem

W KościeleSalwaMsza św. w kościele pw. Matki Bożej Szkaplerznej, odprawiona przez proboszcza Andrzeja Urbańskiego, we wspólnej modlitwie połączyła: żołnierzy, kombatantów, społeczność szkolną z terenu naszej gminy oraz mieszkańców Goliny. Uroczystość uświetniły: poczty sztandarowe, Orkiestra Dęta z ZSGE im. Stanisława Staszica w Koninie, Asysta Honorowa 33. Bazy Lotnictwa Transportowego z Powidza, Grupa Rekonstrukcyjna z II LO im. K.K. Baczyńskiego w Koninie oraz chórWokaliza”.

Składanie wiązanekPrzed obeliskiem, głoszącym chwałę kpt. Michała Kobylińskiego, kierownika Szkoły Powszechnej w Golinie oraz wszystkich ofiar Zbrodni Katyńskiej, odbyła się dalsza część wyjątkowej uroczystości. Złożyły się na nią: przemówienie burmistrza Mirosława Durczyńskiego, Apel Poległych, złożenie wiązanek kwiatów oraz zapalenie znicza pamięci, a także pokaz musztry paradnej w wykonaniu klasy mundurowej z Zespołu Szkół im. Mikołaja Kopernika w Koninie.

Spektakl teatralny o tematyce patriotycznej

Jeśli zapomnę o Nich, Ty Boże na niebie, zapomnij o mnie” /Adam Mickiewicz/Spektakl

PIERO ONFIANI, „WSTYD”
Płacz
łzami całego świata
kiedy już wiesz o Katyniu
łzamiSpektakl
które nie znaczą twarzy
ale wstrząsają wnętrzem człowieka
sceny okrutne
straszne, niewyobrażalne.
Pochylam wzrokSpektakl
wiedząc,
że zrobili to przecież ludzie tacy jak ja.
(tłum. Adam Macedoński)

SpektaklKrzyże brzozowe, pod nimi czapka żołnierska i światełka… składane przez dzieci i młodzież, dekoracje imitujące wnętrze domu oficera, obrazy i albumy przedstawiające rodzinę, obok okrągły stolik pokryty obrusem, na nim świecznik oraz kilka pamiątkowych zdjęć. Jedna z modlących się kobiet zapala świeczkę. Statyści siadają wokół stołu, a kobieta zaczyna czytać pamiętnik swojego męża, kpt. Mariana Gąsowskiego, zamordowanego w Katyniu. (Autentyczny notatnik oprawiony w płótno koloru wiśniowego to kalendarz kieszonkowy na rok 1939.) W tak podniosłej i niezwykłej scenerii rozpoczyna się spektakl teatralny, w realizację którego angażują się uczniowie naszej szkoły, wspólnie ze swoimi nauczycielami. Za serce chwytają wzruszające wykonania utworów, takich jak: „Modlitwa obozowa”, „Biały krzyż”, „Ostatni list”, „Cisza. Modlitwa katyńska”, „Póki Polska żyje w nas”, „Dziś do Ciebie przyjść nie mogę”. Sceniczna gra zuchów skłania do refleksji. Przepiękne aranżacje artystyczne, walc i taniec spłoszonej jaskółki oraz jedyne w swoim rodzaju interpretacje tekstów literackich, dopełniają całości zniewalającego widowiska, które można podsumować słowami wiersza Zbigniewa Herberta: „przeleciał ptak przepływa obłok/ upada liść (…)/ i cisza jest na wysokościach/ i dymi mgłą smoleński las/.

Przemysław Ciesielski, Aleksandra Gołdych, Małgorzata Drukała,
fot. Kamil Strajch

Poprawiony: niedziela, 07 kwietnia 2019 16:22
 
KONKURS RECYTATORSKI W ZŁOTKOWIE PDF Drukuj Email
Wpisany przez K. Szadkowska   
środa, 03 kwietnia 2019 08:20
Skalowanie czcionki:

Wyróżnienia dla „naszych” [MINIGALERIA]

Konkurs recytatorskiDnia 29 marca 2019 roku w Szkole Podstawowej im. Juliana Tuwima w Złotkowie odbył się Konkurs Recytatorski. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie:

W kategorii kl. I – III: Alicja Kubsik (kl. Ia), Jan Jakubowski (kl. IIIa)

W kategorii kl. IV – VI: Julia Gutowska (kl.VIc), Amelia Piotrowska (kl. Va)

W kategorii kl. VII – VIII: Hubert Michalak (kl. VIIa), Hubert Przybyła (kl. VIIa).

Konkurs recytatorskiUczniowie ci , co z wielką dumą i odpowiedzialnością podkreślić należy , godnie reprezentowali naszą szkołę. W tym roku konkurs cieszył się sporą popularnością - uczestników było prawie pięćdziesięcioro!

Choć przywieźliśmy dwa wyróżnienia: Jan Jakubowski (opiekun Arleta Skibińska) i Hubert Michalak (opiekun Paulina Kubsik) – których serdecznie gratulujemy – to mamy niedosyt, bo taki poziom, jaki pokazaliście, zasługiwał na co najmniej kilka pierwszych miejsc!!! Naprawdę, gratuluję poziomu, umiejętności, odwagi….

Paulina Kubsik

Poprawiony: środa, 03 kwietnia 2019 08:26
 
Międzynarodowy Dzień Teatru PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
niedziela, 28 kwietnia 2019 18:30
Skalowanie czcionki:

Wspomnienie o Janie Pawle II


Jeśli chcesz znaleźć źródło,
musisz iść do góry, pod prąd.
Przedzieraj się, szukaj, nie ustępuj,
wiesz, że ono musi tu gdzieś być —
Gdzie jesteś, źródło?... Gdzie jesteś, źródło?!
Cisza...

/Jan Paweł II/

W tearzeZajęciaWspominając postać Jana Pawła II z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru, uczniowie klas 7b,c oraz 8b mieli możliwość poznania na lekcjach języka polskiego walorów artystycznych poematu „Tryptyk rzymski”, a zarazem zgłębienia i przyswojenia sylwetki papieża Polaka, naszego wybitnego rodaka.Teatralna ekranizacja tego wybitnego dzieła "przeniosła" młodych widzów w urzekające swym pięknem miejsca, w których "natura nierozerwalnie połączyła się z wolą Bożą".


W Teatrze im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie

ZajęciaMuzeumNa wykształcenie powinno składać się żywe życie, a nie martwa nauka. Te słowa Mikołaja Gogola zainspirowały w bieżącym roku szkolnym wychowawców klas siódmych do zorganizowania kolejnego już wyjazdu na „spotkanie ze sztuką”, tym razem do Teatru im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie. Spektakl „z czuba albo #byćjakzlatanibrahimović” w reż. Tomasza Kaczorowskiego w przystępny sposób nakreślił problemy młodego widza, takie jak: miłość, przyjaźń, współpraca w zespole, rywalizacja. Dodatkowo uczniowie wzięli udział w warsztatach średniowiecznego skryby, w czasie których poznali kolejne etapy powstawania książki rękopiśmiennej oraz tajniki pracy skryby i iluminatora, a także zwiedzili Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie.

Aleksandra Gołdych

Poprawiony: piątek, 03 maja 2019 16:59
 
PROJEKT: „KOPALNIA KOMPETENCJI” PDF Drukuj Email
Wpisany przez K. Szadkowska   
poniedziałek, 01 kwietnia 2019 19:57
Skalowanie czcionki:

Wycieczka do Warszawy

Warszawa - piastująca od ponad czterech stuleci godność stolicy - jest największym miastem w Polsce, centrum wydarzeń gospodarczych, politycznych i kulturalnych. WarszawaSymbolem miasta jest widniejąca w jej herbie Syrenka. Warszawa to tętniąca życiem metropolia i jednocześnie miasto o niepowtarzalnej historii.

Warszawa25 marca 2019r. grupa uczniów szkół podstawowych z Goliny i Kawnic uczestniczyła w wycieczce do Warszawy, zorganizowanej przez p. Urszulę Jeziorną. Opiekę nad młodzieżą sprawowała również p. Bogumiła Kowalska i p. Aneta Nowak.

Pierwszym punktem programu była wycieczka piesza po mieście. Spacerowaliśmy Krakowskim Przedmieściem i przez tak zwaną „Dzielnicę Rządową i Ambasad”. Zobaczyliśmy budynki Rządowe - ministerstwa, siedzibę Sejmu i Senatu, Pałac Prezydencki, Belweder i ważniejsze Ambasady. Odwiedziliśmy Starówkę i Plac Zamkowy, gdzie Warszawazobaczyliśmy pełne uroku kamieniczki, Katedrę św. Jana, Barbakan, zamek Królewski. Na Placu Piłsudskiego, przy GrobieWarszawa Nieznanego Żołnierza mieliśmy okazję zobaczyć, jak odbywa się zmiana warty. Dużą atrakcją okazały się multimedialne „Ławeczki Chopina”, na których wystarczyło nacisnąć guzik, aby usłyszeć wybrany fragment utworu.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik, wspaniałego ośrodka nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się oraz inspirowanie do dialogu społecznego na temat nauki. Uczniowie samodzielnie przeprowadzali doświadczenia na interaktywnych wystawach. Przekonali się, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda.

WarszawaNiezwykle ciekawym miejscem dla uczestników wycieczki był Stadion Narodowy. Wizyta na tym stadionie była spełnieniemWarszawa naszych marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie!

Wszyscy uczniowie byli pod wrażeniem piękna naszej stolicy oraz liczby atrakcji, jakie można tu spotkać. Na pewno nikt nie zapomni pobytu w tym mieście i zechce jeszcze tam powrócić.

Urszula Jeziorna

Poprawiony: poniedziałek, 01 kwietnia 2019 20:08
 
Projekt dla nauczycieli PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
poniedziałek, 01 kwietnia 2019 08:42
Skalowanie czcionki:

Wyjazd Pamięci na trasie „Sachsenhausen–Ravensbrück–Neubrandenburg”

Wszystko będzie dobrze, jasne przyjdą dni,
Słońce nam zaświeci, otworzą Fortu drzwi.
O słońcu i swobodzie gromada więźniów śni,
Wszystko będzie dobrze, jasne przyjdą dni.
Fragment piosenki, która powstała w Forcie VII
(ze wspomnień A. Markwitz-Bielerzewskiej,
więźniarki obozu żabikowskiego)

Poznański Instytut Pamięci Narodowej popularyzuje wiedzę historyczną dwudziestowiecznej Polski, prowadząc kompleksowe działania skierowane do odbiorcy w każdym wieku. Tym razem, wspólnie ze Stowarzyszeniem Rodzin Polskich Ofiar Obozów Koncentracyjnych, zaprosił do współpracy nauczycieli języka polskiego i historii, proponując im napisanie konkursowego konspektu lekcji w terenie, dotyczącej miejsc pamięci związanych z II wojną światową i jej ofiarami.

Fort VIIWśród zwycięskich projektów znalazł się również scenariusz napisany przez autorkę niniejszego artykułu, a przedstawiający propozycję jednodniowego pobytu studyjnego w Forcie VII w Poznaniu i w Muzeum Martyrologicznym w Żabikowie dla uczniów klas VII-VIII. Nagrodzeni w konkursie nauczyciele wezmą udział w kwietniowym Wyjeździe Pamięci na trasie „Sachsenhausen–Ravensbrück–Neubrandenburg”, którego celem jest udział w uroczystych międzynarodowych obchodach 74. rocznicy wyzwolenia KL Ravensbrück. W programie wyjazdu znajduje się również wizyta w KL Sachsenhausen i w Neubrandenburgu, zwiedzanie terenu obozu KL Ravensbrück, spotkanie edukacyjne oraz wizyta na cmentarzu w Fürstenbergu, gdzie znajduje się mogiła polskich więźniarek.

Cyklicznie organizowane przez IPN wyjazdy pamięci służą nie tylko upamiętnieniu ofiar II wojny światowej, ale przede wszystkim nieustannie skłaniają do refleksji, że programy zabijania mogą być wdrożone jedynie wówczas, gdy w danym państwie wytworzą się odpowiednie ku temu warunki i społeczna akceptacja na tego rodzaju działania.

Aleksandra Gołdych

* * *

Zdjęcie pochodzi ze strony:

https://poznan.ipn.gov.pl/pl7/aktualnosci/67111,Wyjazd-Pamieci-SachsenhausenRavensbrckNeubrandenburg-projekt-dla-nauczycieli

Poprawiony: poniedziałek, 01 kwietnia 2019 20:06
 
Konferencja dla nauczycieli PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
poniedziałek, 01 kwietnia 2019 07:41
Skalowanie czcionki:

Narodowy Dzień Pamięci Polaków Ratujących Żydów pod okupacją niemiecką

Wejście w życie przepisów ustanawiających Narodowy Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów pod okupacją niemiecką, podkreśla szacunek, jaki oddajemy Witoldowi Pileckiemu, Janowi Karskiemu, Władysławowi Bartoszewskiemu, Irenie Sendlerowej, twórcom Żegoty, rodzinie Ulmów, Kowalskich i Baranków, ale także siedmiu tysiącom osób, które zostały upamiętnione w Instytucie Yad Vashem oraz tym tysiącom Polaków, którzy nie są znani z imienia i nazwiska”. /Oświadczenie Kancelarii Prezydenta RP Andrzeja Dudy/

Konferencja24 marca obchodziliśmy Narodowy Dzień Pamięci Polaków Ratujących Żydów pod okupacją niemiecką. Z tej okazji w Sali Posiedzeń Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk w Poznaniu odbyła się zorganizowana przez Instytut Pamięci Narodowej konferencja na temat „Ten jest z ojczyzny mojej. Położenie ludności żydowskiej w okupowanej Wielkopolsce”. Prelegenci przybliżyli zebranym historię okupowanej przez III Rzeszę Wielkopolski, sytuację ludności żydowskiej na tych terenach oraz postawy Polaków wobec Żydów.

ZajęciaKonferencję rozpoczęła pani Marta Szczesiak-Ślusarek, Naczelnik Oddziałowego Biura Edukacji Narodowej IPN w Poznaniu, witając przybyłych uczniów i nauczycieli. Następnie tematykę poznańskich Żydów omówiła Anna Magdzińska, doktorantka w Zakładzie Historii Polski XIX i XX w. na Wydziale Historycznym UAM, z kolei dr Anna Ziółkowska, dyrektor Muzeum Martyrologicznego w Żabikowie i Muzeum w Chełmnie nad Nerem, przedstawiła zebranym etapy eksterminacji ludności żydowskiej. Niezwykle interesujące okazało się również wystąpienie Bartłomieja Grzanki, który zarysował dzieje Muzeum byłego niemieckiego Obozu Zagłady Kulmhof .

ZajęciaUczestniczki tej konferencji, nauczycielki Szkoły Podstawowej im Juliusza Słowackiego w Golinie, Aleksandra Gołdych i Jolanta Krawczyk-Poszwa, wykorzystały doświadczenia z niej wyniesione do zorganizowania w klasach siódmych i ósmych warsztatów związanych z zaprezentowaną tematyką. Uczniowie, pracując w grupach, na podstawie źródeł i materiałów przygotowanych przez IPN, analizowali postawy Polaków wobec Holokaustu bądź obejrzeli film w reżyserii Macieja Pawlickiego „Stella”, o Żydówce ocalonej przez ponad dwadzieścia polskich rodzin. Warto w tym miejscu przypomnieć, że Narodowy Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów pod okupacją niemiecką został ustanowiony na dzień 24 marca w 74. rocznicę tragicznych wydarzeń na Podkarpaciu. Wówczas to Niemcy zamordowali bohaterską rodzinę Ulmów oraz ośmioro ukrywanych przez nich Żydów.

Aleksandra Gołdych

Zdjęcie z konferencji (fot. Tomasz Cieślak) pochodzi ze strony: https://poznan.ipn.gov.pl/pl7/aktualnosci/67510,Konferencja-edukacyjna-dla-uczniow-i-nauczycieli-Ten-jest-z-ojczyzny-mojej

Poprawiony: poniedziałek, 01 kwietnia 2019 20:07
 
KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA KLAS DRUGICH PDF Drukuj Email
Wpisany przez K. Szadkowska   
niedziela, 31 marca 2019 15:08
Skalowanie czcionki:

„My artyści”

My artyściDnia 28 marca 2019 r. odbył się Konkurs Pięknego Czytania. Wzięli w nim udział uczniowie klas drugich. Byli to: ElizaMy artyści Domiszewska, Natalia Budzińska, Eryk Pawłowski, Adam Derek, Dominik Klichowski, Julia Mikuła. Podczas spotkania gościliśmy zastępcę Przewodniczącego Rady Miejskiej - panią Annę Kapturską, Przewodniczącą Rady Rodziców panią Bożenę Gradecką, dyrekcję Szkoły Podstawowej imienia Juliusza Słowackiego w składzie: pani Ewa Kutnik, Justyna Sieczkowska, Żaneta Wilant, Jan Kasprzak, rodziców, a także wychowawców oddziałów przedszkolnych i klas 1-3.

Głównym celem konkursu było przede wszystkim motywowanie do czytelnictwa, rozbudzanie pasji czytania, doskonalenie umiejętności wyraźnego i wyrazistego czytania głośnego, a także kształtowanie umiejętności współzawodnictwa i współdziałania.

My artyściOrganizatorkami były: Kornelia Topor-Pustelnik, Arleta Skibińska, Justyna Dzieran.My artyści

Konkurs przebiegał w dwóch etapach. W pierwszym uczniowie prezentowali przygotowane przez siebie fragmenty tekstów pisane prozą.

Do dalszego etapu zakwalifikowali się: Dominik Klichowski, Eliza Domiszewska, Eryk Pawłowski. Zgodnie z regulaminem, w drugiej części konkursu uczniowie losowali jeden z trzech przygotowanych fragmentów tekstu. Komisja w składzie: Ewa Kazimierczak, Aleksandra Bukowska, Justyna Dzieran, wyłaniając zwycięzców brała pod uwagę: wyrazistość, płynność, intonację oraz bezbłędność.

Zwycięzcami Konkursu Pięknego Czytania Klas Drugich w roku szkolnym 2018/2019 są:My artyści

miejsce I -  Dominik Klichowski

miejsce II – Eliza Domiszewska

miejsce III – Eryk Pawłowski

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Arleta Skibińska

Poprawiony: niedziela, 31 marca 2019 15:18
 
«« start  poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  nast.  koniec »»

© SP Golina 2007-2019 | Administrator | Polityka prywatności

Strona Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie używa cookies w celach statystycznych. Więcej informacji o stosowanych plikach COOKIES: Polityka prywatności.

Zapoznałem się z polityką prywatności i akceptuję COOKIES z tej domeny.

EU Cookie Directive Module Information